B) De aanwezige overlegvormen welke er binnen de afdeling zijn, en de frequentie van ons bezoek als groepsbegeleiders zijn:
Overlegvormen:
Overlegvormen:
Het communicatiemodel bevat verschillende overlegvormen, die in een bepaalde verhouding
ten opzichte van elkaar staan. De centrale as van het communicatiemodel ziet er als volgt uit.
I. Bilateraal overleg (per functiegroep aan te duiden).
II. Werkoverleg (per organisatorische eenheid).
III. Werkgroepen / projectgroepen / voorbereidende of uitvoerende commissies
Binnen de organisatie is de noodzaak aanwezig tot het houden van gestructureerd
werkoverleg voor alle medewerkers binnen de eigen organisatorische eenheid onder
verantwoordelijkheid van de eigen leidinggevende.
In dit communicatiemodel spreken we hierbij over werkoverleg. Werkoverleg is in feite een
verzamelnaam voor de overlegvormen per organisatorische eenheid. Binnen de
wooneenheden kan bijvoorbeeld werkoverleg plaatsvinden in de vorm van zorginhoudelijke
dan wel organisatorische vergaderingen op teamniveau.
Binnen de diensten wordt eveneens periodiek gestructureerd werkoverleg gehouden.
-Teamvergaderingen worden 2 wekelijks gehouden.
Hierin worden de lopende teamzaken maar ook de cliënten besproken.
-Integraal Bewoners Overleg worden 1 maal per jaar gehouden.
Hierin wordt terug gekeken naar het afgelopen jaar. Er wordt nu dieper ingegaan op het leven, het welbevinden, de doelen en belangrijke veranderingen voor de cliënt.
-Woonhuisoverleg word jaarlijks gehouden, hierin worden de komende belangrijke zaken van de organisatie gemeld en besproken.
In het laatse overleg werd teruggekeken naar de verhuizing van onze groep en hoe wij het geheel ondervonden hebben.
Hierin worden de lopende teamzaken maar ook de cliënten besproken.
-Integraal Bewoners Overleg worden 1 maal per jaar gehouden.
Hierin wordt terug gekeken naar het afgelopen jaar. Er wordt nu dieper ingegaan op het leven, het welbevinden, de doelen en belangrijke veranderingen voor de cliënt.
-Woonhuisoverleg word jaarlijks gehouden, hierin worden de komende belangrijke zaken van de organisatie gemeld en besproken.
In het laatse overleg werd teruggekeken naar de verhuizing van onze groep en hoe wij het geheel ondervonden hebben.